Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorSajami Puerta, Jhuleyssy
dc.date.accessioned2022-07-25T19:02:47Z
dc.date.available2022-07-25T19:02:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8190
dc.description.abstractThis research has been developed with the purpose of relating the accompaniment of parents at home and creativity in five-year-old children of the Initial Educational Institution No. 172 "Guardian Angel" Iquitos 2021. The research is relational, with a cross-sectional field design. The population considered was 50 initial level students, while the sample was census. Observation and interview were used as a technique, questionnaire as an instrument to obtain the data, previously the instruments were validated through expert judgment. The conclusion is that there is a significant relationship between the accompaniment of parents and the creativity of five-year-old children of the Initial Educational Institution No. 172- "Guardian Angel" Iquitos 2021.en_US
dc.description.abstractSe ha desarrollado esta investigación con el propósito de relacionar el acompañamiento de los padres de familia en casa y la creatividad en los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N°172 “Ángel de la Guarda” Iquitos 2021. La investigación es de tipo relacional, con diseño de campo, transversal. La población considerada fue de 50 estudiantes de nivel inicial, mientras que la muestra fue censal. Se utilizó a la observación y entrevista como técnica, cuestionario como instrumento para obtener los datos, previamente se validó los instrumentos mediante juicio de expertos. La conclusión es que existe relación significativa entre el acompañamiento de los padres de familia y la creatividad de los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N°172- Ángel de la Guarda, Iquitos-2021.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectParticipación de los padreses_PE
dc.subjectCreatividades_PE
dc.subjectEstudio en casaes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleAcompañamiento de los padres de familia en casa y la creatividad en los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 172 Ángel de la Guarda, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70431195
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni5375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess