Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorYaicate Yahuarcani, Wiler Rolin
dc.date.accessioned2022-09-23T16:28:25Z
dc.date.available2022-09-23T16:28:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8362
dc.description.abstractThis research has been carried out in order to describe the level of financial education in primary school students at the public educational institution No. 60078 Yraida Rojas Regra, in the town of Pebas in 2021. The research approach It is quantitative, descriptive, with a transectional, field and univariate design. The population has been made up and the sample with the population and sample considered has been 156 primary school students from the educational institution. The technique was the survey and a questionnaire as a data collection instrument, which was previously validated by experts. The conclusion of the research is that 19.9% of the students participating in the research are located at the low level of financial education; 69.9% at the intermediate level and only 10.3% at the high level, which means that there is much to do regarding promoting knowledge about financial culture in the classrooms of the educational institution.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación se ha llevado a cabo con el objeto de describir el Nivel de Educación Financiera en estudiantes del Nivel Primaria en la Institución Educativa Pública N° 60078 Yraida Rojas Regra, en la localidad de Pebas el año 2021. El enfoque de la investigación es cuantitativo, de tipo descriptivo, con diseño transeccional, de campo y univariado. Se ha conformado la población y la muestra con la población y muestra considerada ha sido de 156 estudiantes de primaria de la institución educativa. La técnica fue la encuesta y un cuestionario como instrumento de recolección de datos, el cual previamente fue validado por expertos. La conclusión de la investigación es que los estudiantes participantes en la investigación en un 19.9% se ubican en el nivel bajo de educación financiera; un 69,9% en el nivel medio y solamente un10,3% en el nivel alto, lo que quiere decir que existe mucho que hacer respecto a propiciar conocimientos sobre cultura financiera en las aulas de la institución educativa.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectNivel de conocimientoes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuela rurales_PE
dc.titleNivel de educación financiera en estudiantes de la Institución Educativa Primaria N° 60078 Yraida Rojas Regra, Pebas 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41582695
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess