Show simple item record

dc.contributor.advisorRaygada Paredes, Stevs
dc.contributor.authorRomero Labajos, Lessep
dc.date.accessioned2022-10-06T18:33:49Z
dc.date.available2022-10-06T18:33:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8410
dc.description.abstractThe present study determined as an objective the relationship between knowledge management and organizational innovation in the teachers of the National University of the Peruvian Amazon - subsidiary Contamana 2021. Taking as an applied type study, descriptive level - correlational and non-experimental design. In the study, the survey was used as a technique and the questionnaire as an instrument to collect information. It is concluded that knowledge management is regular (26%) because they almost always easily identify the sources of knowledge of the institution; where, sometimes it implements training programs for teachers; also, it almost never has a system that allows it to transfer information from internal and external sources, likewise, it sometimes shares a common vision about the processes that generate competitive advantage. On the other hand, organizational innovation is rated as regular (26%) since it sometimes stimulates creativity and innovation; In addition, the goals and objectives of innovation at the university are always known and shared by all teachers; then, they always have a shared and clear vision of the university; In addition, they sometimes manage risks in the implementation processes of creative projects. Finally, it was possible to determine a significant relationship between knowledge management and organizational innovation, being corroborated by a coefficient of 0.791 and with a significance level of 0.000.en_US
dc.description.abstractEl presente estudio determinó como objetivo la relación entre gestión del conocimiento e innovación organizacional en los docentes de la universidad Nacional de la Amazonia Peruana- filial Contamana 2021. Tomando como un estudio de tipo aplicada, nivel descriptiva – correlacional y diseño no experimental. En el estudio se empleó a la encuesta como técnica y como instrumento el cuestionario para recaudar la información. Se concluye que, la gestión del conocimiento, es regular (26%) debido que casi siempre identifican fácilmente las fuentes de conocimiento de la institución; donde, a veces implementa programas de capacitación para los docentes; también, casi nunca tiene un sistema que le permite transferir información de fuentes internas como externas, asimismo, a veces comparte una visión común acerca de los procesos que generan ventaja competitiva. Por otra parte, la innovación organizacional es calificada como regular (26%) ya que a veces estimula la creatividad y la innovación; además, las metas y objetivos de innovación en la universidad siempre son conocidos y compartidos por todos los docentes; luego, siempre tienen una visión compartida y clara de la universidad; además, a veces gestionan los riesgos en los procesos de implementación de proyectos creativos. Finalmente, se logró determinar una relación significativa entre la gestión del conocimiento e innovación organizacional, siendo corroborada por un coeficiente de 0.791 y con una significancia al nivel 0.000.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGestión del conocimientoes_PE
dc.subjectCambio organizacionales_PE
dc.subjectDocentees_PE
dc.titleGestión del conocimiento e innovación organizacional en docentes de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana filial Contamana 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni45262877
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7531-7510
renati.advisor.dni70044659
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPasquel Flores, Beny
renati.jurorRuiz Vásquez, Hugo Henry
renati.jurorMafaldo Herrera, Roger Agustin
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess