Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorTafur Oliva, Gina Carol
dc.date.accessioned2022-11-08T17:13:52Z
dc.date.available2022-11-08T17:13:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8510
dc.description.abstractThis research has been developed with the intention of demonstrating the participation of parents and graphic expression in the children of the Initial Educational Institution No. 1039 "Arbolitos del Saber" Nauta - 2022. The study is relevant, with a cross-sectional design field. The population considered is all children and parents, starting with the initial level. Observations were used as techniques and observation guides as tools to obtain data that were previously validated by expert judgment. It was concluded that there was a significant relationship between the participation of parents and the graphic expression in the blended instruction of the children of the institution Educativa Initial N°1039 “Arbolitos del Saber” Nauta 2022”, In this reason it is validated with the Pearson correlation coefficient (r) with a value of 0.001, which is high and direct.en_US
dc.description.abstractSe ha desarrollado esta investigación con la intención de demostrar la participación de los padres de familia y la expresión gráfica en los niños de la Institución Educativa Inicial N°1039 “Arbolitos del Saber” Nauta – 2022. El estudio es pertinente, con un diseño transversal de campo. La población considerada son todos los niños y padres de familia, del nivel inicial. Se utilizaron las observaciones como técnicas y las guías de observación como herramientas para la obtención de datos que fueron previamente validados mediante juicio de expertos. Se concluyó que hubo una relación significativa entre la participación de los padres y la expresión gráfica en los niños de la Institución Educativa Inicial N°1039 “Arbolitos del Saber” Nauta 2022”, En esa razón está validado con el coeficiente de correlación de Pearson (r) con un valor de 0.001, que es alta y directa.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDibujoes_PE
dc.subjectCreatividades_PE
dc.subjectParticipación de los padreses_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleParticipación de los padres de familia y la expresión gráfica en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 1039 Arbolitos del Saber, Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70276349
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess