Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorFlores Perez, Jose Manuel
dc.date.accessioned2023-01-12T16:49:38Z
dc.date.available2023-01-12T16:49:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8723
dc.description.abstractThe objective of this study was to describe the level of achievement of the comprehension of expository texts in the students of the fifth grade of primary education of the Educational Institution No. 60756 Claverito, Iquitos, 2021. This research is of a descriptive type, with a quantitative approach. The simple descriptive design Ox, y was used. The population consisted of 140 students. The sample was 80 students, 20 for each section of the fifth grade. To measure the level of achievement of the comprehension of expository texts, the questionnaire instrument was used. The results obtained indicate that "The level of achievement of the comprehension of expository texts is at the beginning in the majority of the students (50.0%) of the fifth grade of primary education of the Educational Institution No. 60756 Claverito, Iquitos, 2021, and they reach an average of 10.2 points. Regarding the literal, inferential and critical dimensions, in the first they reach an average of 9.5; in the last two the average is 11 and 9 points respectively. It is concluded that the learning of the comprehension of expository texts is not developed at acceptable levels in the fifth grade students of the Educational Institution No. 60756 Claverito, Iquitos, 2021.en_US
dc.description.abstractEste estudio tuvo como objetivo Describir el nivel de logro de la comprensión de textos expositivos en los estudiantes del quinto grado de educación primaria de la Institución Educativa Nº 60756 Claverito, Iquitos, 2021. Esta investigación es de tipo descriptivo, de enfoque cuantitativo. Se utilizó el diseño descriptivo simple Ox, y. La población estuvo conformada por 140 estudiantes. La muestra fue de 80 estudiantes, 20 por cada sección del quinto grado. Para medir el nivel de logro de la comprensión de textos expositivos se hizo uso del instrumento cuestionario. Los resultados obtenidos señalan que “El nivel de logro de la comprensión de textos expositivos está en Inicio en la mayoría de los estudiantes (50,0%) del quinto grado de educación primaria de la Institución Educativa Nº 60756 claverito, Iquitos, 2021, y alcanzan un promedio de 10,2 puntos. En cuanto a las dimensiones literal, inferencial y crítica, en la primera alcanzan un promedio de 9,5; en las dos últimas el promedio es de 11 y 9 puntos respectivamente. Se concluye que el aprendizaje de la comprensión de textos expositivos no está desarrollado en niveles aceptables en los estudiantes del quinto grado de primaria de la Institución Educativa Nº 60756 claverito, Iquitos, 2021.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLecturaes_PE
dc.subjectComprensiónes_PE
dc.subjectLibro de textoes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEnseñanza públicaes_PE
dc.titleLa comprensión de textos expositivos en estudiantes del quinto grado de primaria de la Institución Educativa N° 60756 Claverito, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40222316
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorLopez Vasquez, Ana Rosana
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess