La comprensión de textos narrativos en estudiantes del sexto grado de educación primaria en la Institución Educativa N°60756 Claverito, Iquitos 2021
Abstract
The objective of this research was to describe the level of achievement of the comprehension of narrative texts in the students of the sixth grade of primary education of the Educational Institution No. 60756 Claverito, Iquitos, 2021. It has a quantitative and descriptive approach. The simple descriptive design Ox, and was used. The population consisted of 140 students. The sample was 80 students, 20 for each sixth grade section. To measure the level of achievement of narrative text comprehension, the questionnaire instrument was used. The results obtained indicate that "The level of achievement of the comprehension of narrative texts is at the beginning in the majority of the students (43.8%) of the sixth grade of primary education of the Educational Institution No. 60756 Claverito, Iquitos, 2021, and they reach an average of 10.8 points. Regarding the literal, inferential and critical dimensions, in the first they reach a passing average of 12.2, in the last two the average is disapproving: 9.65 and 10.65 respectively. It is concluded that the learning of the comprehension of narrative texts is not developed at acceptable levels in the students of the sixth grade of primary school. Esta investigación tuvo como objetivo Describir el nivel de logro de la comprensión de textos narrativos en los estudiantes del sexto grado de educación primaria de la Institución Educativa Nº 60756 Claverito, Iquitos, 2021. Es de enfoque cuantitativo y de tipo descriptivo. Se utilizó el diseño descriptivo simple Ox, y. La población estuvo conformada por 140 estudiantes. La muestra fue de 80 estudiantes, 20 por cada sección del sexto grado. Para medir el nivel de logro de la comprensión de textos narrativos se utilizó el instrumento cuestionario. Los resultados obtenidos señalan que “El nivel de logro de la comprensión de textos narrativos está en Inicio en la mayoría de los estudiantes (43,8%) del sexto grado de educación primaria de la Institución Educativa Nº 60756 Claverito, Iquitos, 2021, y alcanzan un promedio de 10,8 puntos. En cuanto a las dimensiones literal, inferencial y crítica, en la primera alcanzan un promedio aprobatorio de 12,2, en las dos últimas el promedio es desaprobatorio: 9,65 y 10,65 respectivamente. Se concluye que el aprendizaje de la comprensión de textos narrativos no está desarrollado en niveles aceptables en los estudiantes del sexto grado de primaria.
Collections
- Tesis [118]