Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorChumbe Flores, Ninfa Otilia
dc.date.accessioned2023-01-12T16:49:38Z
dc.date.available2023-01-12T16:49:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8724
dc.description.abstractThe objective of this research was to describe the level of achievement of the comprehension of narrative texts in the students of the sixth grade of primary education of the Educational Institution No. 60756 Claverito, Iquitos, 2021. It has a quantitative and descriptive approach. The simple descriptive design Ox, and was used. The population consisted of 140 students. The sample was 80 students, 20 for each sixth grade section. To measure the level of achievement of narrative text comprehension, the questionnaire instrument was used. The results obtained indicate that "The level of achievement of the comprehension of narrative texts is at the beginning in the majority of the students (43.8%) of the sixth grade of primary education of the Educational Institution No. 60756 Claverito, Iquitos, 2021, and they reach an average of 10.8 points. Regarding the literal, inferential and critical dimensions, in the first they reach a passing average of 12.2, in the last two the average is disapproving: 9.65 and 10.65 respectively. It is concluded that the learning of the comprehension of narrative texts is not developed at acceptable levels in the students of the sixth grade of primary school.en_US
dc.description.abstractEsta investigación tuvo como objetivo Describir el nivel de logro de la comprensión de textos narrativos en los estudiantes del sexto grado de educación primaria de la Institución Educativa Nº 60756 Claverito, Iquitos, 2021. Es de enfoque cuantitativo y de tipo descriptivo. Se utilizó el diseño descriptivo simple Ox, y. La población estuvo conformada por 140 estudiantes. La muestra fue de 80 estudiantes, 20 por cada sección del sexto grado. Para medir el nivel de logro de la comprensión de textos narrativos se utilizó el instrumento cuestionario. Los resultados obtenidos señalan que “El nivel de logro de la comprensión de textos narrativos está en Inicio en la mayoría de los estudiantes (43,8%) del sexto grado de educación primaria de la Institución Educativa Nº 60756 Claverito, Iquitos, 2021, y alcanzan un promedio de 10,8 puntos. En cuanto a las dimensiones literal, inferencial y crítica, en la primera alcanzan un promedio aprobatorio de 12,2, en las dos últimas el promedio es desaprobatorio: 9,65 y 10,65 respectivamente. Se concluye que el aprendizaje de la comprensión de textos narrativos no está desarrollado en niveles aceptables en los estudiantes del sexto grado de primaria.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLecturaes_PE
dc.subjectComprensiónes_PE
dc.subjectLibro de textoes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEnseñanza públicaes_PE
dc.titleLa comprensión de textos narrativos en estudiantes del sexto grado de educación primaria en la Institución Educativa N°60756 Claverito, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05390822
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
renati.jurorOyarse Sangama, Lady
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess