Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorVaras Rengifo, Carolina Yesenia
dc.date.accessioned2023-01-17T22:01:17Z
dc.date.available2023-01-17T22:01:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8736
dc.description.abstractThe general objective of the research was to describe the evaluation of learning by competencies in a virtual way in initial education students of the Faculty of Educational Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon in Iquitos in 2021. The methodology was quantitative, non-experimental, descriptive type with cross-sectional, field, and univariate design. The study population was 92 initial education students, who also made up the sample. The data collection was done through the survey technique and with a questionnaire which was validated by expert teachers. It is concluded that the evaluation of learning by competencies in virtual mode used by initial education students of the Faculty of Educational Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon is adequate in 23.9%; in 75.0% little adequate and in 1.1% inadequate.en_US
dc.description.abstractSe tuvo como objetivo general de la investigación describir la evaluación de aprendizajes por competencias de modo virtual en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana en Iquitos en el 2021. La metodología fue cuantitativa, no experimental, de tipo descriptiva con diseño transversal, de campo, y univariado. La población del estudio fue de 92 estudiantes de educación inicial, quienes además conformaron la muestra. La obtención de datos se hizo mediante la técnica de la encuesta y con un cuestionario el cual fue validado por docentes expertos. Se llega a la conclusión que la evaluación de aprendizajes por competencias de modo virtual que usan los estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana es adecuado en el 23.9%; en el 75.0% poco adecuado y en el 1.1% inadecuado.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje en líneaes_PE
dc.subjectDesarrollo de las habilidadeses_PE
dc.subjectEvaluación del estudiantees_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleEvaluación de aprendizajes por competencias de modo virtual en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72183999
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorLopez Vasquez, Ana Rosana
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess