Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorLoayza Herrera, Noemi
dc.date.accessioned2023-01-25T17:18:06Z
dc.date.available2023-01-25T17:18:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8755
dc.description.abstractThis has been advanced with the intention of arguing the level of relationship between children's songs and communication skills in teaching blended study in five-year-old children of the Initial Educational Institution No. 752 District of Ramón Castilla- Caballo Cocha 2022, El The study was relevant and had a non-experimental design. The populace comprised of 5-year-old young men and young ladies from essential training organizations. Observation as a technique and the observation guide as a tool for obtaining pre-validated data through expert judgments. It was concluded that there is a significant connection between nursery rhymes and blended written communication for 5-year-old children from the primary school of District 752 Ramón Castilla-Cabalo Cocha, 2022. In this reason, it is validated with the Pearson connection coefficient ( r) with a value of 0.005, which is high and direct.en_US
dc.description.abstractSe ha avanzado este estudio con la intención de argumentar el nivel de relación de rimas infantiles y habilidades relacionales en el aprendizaje mixto en hijos de cinco años de la Fundación Educativa Inicial N° 752 Distrito de Ramón Castilla- Caballo Cocha 2022, El estudio fue de carácter relevante y tuvo un diseño no experimental. La población estuvo conformada por niños y niñas de 5 años de edad de instituciones de educación primaria. La observación como técnica y la guía de observación como herramienta para la obtención de datos prevalidados mediante juicios de expertos. Se concluyó que existe una correlación significativa entre las rimas infantiles y la comunicación escrita en semipresencial para niños de 5 años de la escuela primaria del Distrito 752 Ramón Castilla-Cabalo Cocha, 2022. En esa razón está validad con el coeficiente de correlación de Pearson (r) con un valor de 0.005, que es alta y directa.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectHabilidadeses_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectCanciones infantileses_PE
dc.subjectAprendizaje semipresenciales_PE
dc.titleLas canciones infantiles y las habilidades comunicativas en la enseñanza semipresencial en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 752 Ramón Castilla, Caballococha 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni46711634
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorGuevara Torres, Fernando
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess