Desempeño del docente de educación inicial en el aula virtual en la facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2021
Abstract
The main objective of the research presented below was to describe the performance of the initial education teacher in the virtual classroom in the Faculty of Educational Sciences and Humanities of the National University of the Peruvian Amazon located in Iquitos in the year 2021. The type of research has been descriptive with a cross-sectional, field, and univariate design. Twenty-eight teachers of initial education of the faculty were considered as population and sample of the study. To collect the data, the survey was used as a technique and a questionnaire as an instrument, which was previously submitted to expert judgment. The data collection was done to the students of the teaching population. The main conclusion is that the level of teaching performance in the virtual classroom of initial education in the Faculty of Educational Sciences and Humanities of the National University of the Peruvian Amazon, according to 88.0% of the students surveyed, is good, while for the 12.0% is regular, there is no teacher with a poor or inadequate level of performance in the virtual classroom. Se presenta en forma resumida los alcances del presente estudio que se planteó como objetivo principal describir el desempeño del docente de educación inicial en el aula virtual en la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana ubicada en Iquitos en el año 2021. El tipo de investigación ha sido el descriptivo con un diseño transversal, de campo, y univariado. Se consideró como población y muestra del estudio a 28 docentes de educación inicial de la facultad. Para recabar los datos se utilizó la encuesta como técnica y un cuestionario como instrumento el cual previamente fue sometido a juicio de expertos. La obtención de datos se hizo a los estudiantes de la población docente. La principal conclusión es que el nivel de desempeño docente en el aula virtual de educación inicial en la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, según el 88.0% de los estudiantes encuestados es buena, mientras para el 12.0% es regular, no se tiene a docente con nivel de desempeño deficiente o inadecuado en el aula virtual.
Collections
- Tesis [225]