Show simple item record

dc.contributor.advisorAlvarado Arbildo, Gilbert Roland
dc.contributor.authorGarcia Navarro, Andres
dc.contributor.authorHoyos Ramirez, Joe Paul
dc.date.accessioned2023-03-24T18:19:46Z
dc.date.available2023-03-24T18:19:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8944
dc.description.abstractThe objective of this research is to determine the relationship between the quality of service and customer satisfaction in the telephone company MACGA, Iquitos 2022. The type of correlational descriptive research was used, it has a sample of 50 customers. Pearson's correlation is equal to 0.647, which indicates a high correlation, the sigma value (bilateral) is 0.000; the calculated p-value is = 0.05. But, if the calculated p-value is less than 0.05, Ha will be accepted. According to the value obtained, we confirm that the alternative hypothesis is accepted; then, it was concluded that the hypothesis is accepted, which shows us that the relationship is high between the two study variables.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación su objetivo es determinar la relación entre la calidad de servicio y la satisfacción del cliente en la empresa de telefonía MACGA, Iquitos 2022. Se empleó el tipo de investigación descriptiva correlacional, tiene una y muestra de 50 clientes. La correlación de Pearson es igual a 0,647 lo cual indica una correlación alta, el valor de sigma (bilateral) es de 0,000; el Valor p calculado es de = 0.05. Pero, si el Valor p calculado menor a 0.05, se Aceptará Ha. De acuerdo al valor obtenido, confirmamos que se acepta la hi-pótesis alterna; entonces, se concluyó que se acepta la hipótesis lo que nos muestra que la relación es alta entre las dos variables de estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSatisfacción del clientees_PE
dc.subjectControl de calidades_PE
dc.subjectComportamiento del consumidores_PE
dc.subjectServicios de atención al clientees_PE
dc.subjectEmpresas de telecomunicacioneses_PE
dc.titleCalidad de servicio y satisfacción del cliente de la Empresa de Telefonía Macga, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLienciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni44271049
renati.author.dni47090211
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8593-9022
renati.advisor.dni05226218
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCastillo Canani, Víctor Arturo Jesús
renati.jurorAguilar Ramirez, Dionicio
renati.jurorSoria Del Aguila, Walter
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess