Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Gil de Rojas, Josefa Alegría
dc.contributor.authorTorres Flores, Wendy Jany
dc.date.accessioned2023-04-17T16:26:16Z
dc.date.available2023-04-17T16:26:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9013
dc.description.abstractTo relate the use of the internet and satisfaction with the Moodle platform in initial education students of the Faculty of Educational Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon in Iquitos during 2021 was the main objective of this research and to achieve this, the relational type was used, with a non-experimental, cross-sectional, field, and bivariate design. The population was 203 initial education students, the sample was census, which is equivalent to saying 203 students. To obtain the data, the survey technique and two questionnaires were used as instruments, which were validated by expert judgment. As a conclusion of the study, since the chi-square test = 352.194, p = 0.000 indicates a relationship between the use of the Internet and satisfaction with the Moodle platform and since the Kendall Tau-b coefficient = 0.932, it shows that the relationship is strong and significant direct, also 67.0% of initial education students who make adequate use of the Internet, are satisfied to receive classes on the Moodle platform and 13.8% who make very adequate use of the Internet, are quite satisfied to receive classes on the Moodle platform.en_US
dc.description.abstractRelacionar el uso del internet y la satisfacción con la plataforma Moodle en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana en Iquitos durante el 2021 fue el objetivo principal de la presente investigación y para lograrlo se usó como tipo de investigación el relacional, con un diseño transversal, de campo, y bivariado. Se tuvo como población a 203 estudiantes de educación inicial, y la muestra fue censal, lo que equivale decir los 203. Se utilizó la técnica de la encuesta, dos cuestionarios como instrumentos con la finalidad de obtener los datos, los instrumentos fueron validados mediante juicio de expertos. Como conclusión del estudio se tiene que al ser la prueba chi-cuadrado=352,194, p=0,000 indica relación entre el uso del internet y la satisfacción con la plataforma Moodle y al ser el coeficiente Tau-b de Kendall= 0.932 muestra que la relación es directa y significativa, asimismo un 67,0% de estudiantes de educación inicial que hacen uso adecuado del internet, están satisfechos de recibir clases en la plataforma Moodle y un 13,8% que hacen uso muy adecuado del internet, están bastante satisfechos de recibir clases en la plataforma Moodle.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTecnología de la informaciónes_PE
dc.subjectAprendizaje en líneaes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectCalidad de la educaciónes_PE
dc.titleUso del internet y satisfacción con la plataforma moodle en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70387817
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8943-454X
renati.advisor.dni05279031
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorRios Mendoza, Silvia Raquel
renati.jurorPinche Ramos, Paola Melissa
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess