Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorCenepo Lazo, Alex Fernando
dc.date.accessioned2023-04-19T17:17:52Z
dc.date.available2023-04-19T17:17:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9017
dc.description.abstractThis study is based on a problem: What is the level of use of child emotional regulation strategies in students of the Primary Public Educational Institution for Minors No. 60251 Nuevo Mayoruna San Pablo 2021? with the following general objective: Describe the strategies of child emotional regulation used by students of the Primary Public Educational Institution for Minors No. 60251. As a type of research, the descriptive one was also considered as a cross-sectional, field and univariate design. For data collection, the survey technique and a questionnaire validated by experts were applied. The population was 52 students who were also the study sample. The conclusion is that the level of use of child emotional regulation strategies in the students of the educational institution is 1.9% very good and 98.1% good, which shows that the emotional regulation strategies in favor of the students are properly applied and with good results.en_US
dc.description.abstractEste estudio parte de una problemática: ¿Cuál es el nivel de uso de las estrategias de regulación emocional infantil en estudiantes de la Institución Educativa Pública Primaria de Menores N° 60251 Nuevo Mayoruna San Pablo 2021?, con el siguiente objetivo general: Describir las estrategias de regulación emocional infantil que utilizan los estudiantes de la Institución Educativa Pública Primaria de Menores N° 60251. Como tipo de investigación se consideró a la descriptiva además como diseño al transversal, de campo y univariado. Para la recolección de los datos se aplicó la técnica de encuesta y un cuestionario validado en su oportunidad por expertos. La población fue de 52 estudiantes quienes además fueron la muestra del estudio. La conclusión es que el nivel de uso de estrategias de regulación emocional infantil en los estudiantes de la institución educativa es en el 1.9% muy bueno y en el 98.1% bueno, lo que evidencia que las estrategias de regulación emocional en favor de los estudiantes están debidamente aplicadas y con buenos resultados.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectHabilidad pedagógicaes_PE
dc.subjectEficacia del docentees_PE
dc.subjectComportamiento del niñoes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleUso de estrategias de regulación emocional infantil en estudiantes de la Institución Educativa Pública Primaria de Menores N° 60251 Nueva Mayoruna, San Pablo 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43238496
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorLopez Vasquez, Ana Rosana
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess