Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Pinedo, Gladys Marlene
dc.contributor.authorGonzales Flores, Litta
dc.date.accessioned2023-08-09T14:05:38Z
dc.date.available2023-08-09T14:05:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 G71 2023
dc.identifier.other371.15 D67 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9256
dc.description.abstractIn 2021, the main objective of this research was to determine the effectiveness of the use of narratives as a didactic tool and means of oral expression through distance education for the students of the Victoria Barcia Boniffatti Initial Educational Institution of Iquitos, who are only five years old. For the methodological section, relational research was used with a cross-sectional, bivariate and field design. There were 133 children, all five years old, from the designated institution who constituted the population and the sample of the study. Two observation forms were prepared, and observation was used to collect the information. Before collecting the data, the instruments were submitted to expert judgment for validation. The students showed a strong and statistically significant positive correlation between the use of stories as a didactic strategy and the use of oral expression in distance education (Spearman's Rho = 0.772**, p-value = 0.000).en_US
dc.description.abstractEn el 2021, se tuvo este estudio que presentó como finalidad de determinar la eficacia del uso de las narraciones de los cuentos como herramienta didáctica y medio de expresión oral a través de la educación a distancia para los alumnos de la Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti de Iquitos, en niños de tan solo cinco años. Para el apartado metodológico se empleó la investigación relacional con un diseño transversal, bivariado y de campo. Fueron 133 niños, todos de cinco años, de la institución designada quienes fueron además la población y la muestra del estudio. Se prepararon dos fichas de observación, y se recurrió a la observación utilizando el whats App y el google meet, para recoger la información antes de la colecta de datos los instrumentos fueron sometidos a juicio de expertos para su validación. Los estudiantes mostraron una correlación positiva y fuerte y estadísticamente significativa entre el uso de cuentos como estrategias didácticas y el uso de la expresión oral en la educación a distancia (Rho de Spearman = 0,772**, pvalor = 0,000).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectNarración de cuentos en la enseñanzaes_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleLos cuentos como estrategias didáctica y la expresión oral en la enseñanza remota en niños de cinco años en la Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40700843
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8219-7761
renati.advisor.dni05279334
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
renati.jurorRíos Gil de Rojas, Josefa Alegría
renati.jurorSanchez Chia, Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess