Estrategia íconos verbales y comprensión de textos en enseñanza remota en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti, Iquitos 2021
Abstract
The relevant aspects carried out in the present investigation are concisely shown, raising the following question: What is the relationship between the verbal icon’s strategy and text comprehension in remote teaching in five-year-old children of the Victoria Barcia Boniffatti Initial Educational Institution? Iquitos 2021? and with the purpose of: Relating the methodology of verbal icons and text comprehension in remote teaching in five-year-old children from the Victoria Barcia Boniffatti Initial Educational Institution. The relational type of research is used, with a non-experimental, cross-sectional, field, and bivariate design. The population and sample were 162 children of initial education. The survey technique and two questionnaires were used as instruments, which were validated by specialists in the field. It is conclusive that there is a preponderant relationship between the verbal icon’s strategy and text comprehension in remote teaching, this is because the majority of children who reached a high level when using the verbal icons strategy also reached a high level in the comprehension of texts in the Educational Institution object of the present investigation. Se muestra de manera concisa los aspectos relevantes llevados a cabo en la presente investigación planteado la siguiente interrogante: ¿Cuál es la relación entre la estrategia íconos verbales y comprensión de textos en enseñanza remota en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti Iquitos 2021?, y con la finalidad de: Relacionar la metodología de los íconos verbales y comprensión de textos en enseñanza remota en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti. Se utiliza como tipo de investigación el relacional, con un diseño no experimental, transversal, de campo, y bivariado. Se tuvo como población y muestra a 162 niños de educación inicial. Se usó la técnica de la encuesta y dos cuestionarios como instrumentos, que fueron validados por especialistas en la materia. Se tiene como punto concluyente que existe una relación preponderante entre la estrategia iconos verbales y comprensión de textos en la enseñanza remota, esto se debe a que la mayoría de los niños que alcanzaron alto nivel al utilizar la estrategia íconos verbales, también alcanzaron alto nivel en la comprensión de textos en la Institución Educativa objeto de la presente investigación.
Collections
- Tesis [225]