Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Pinedo, Gladys Marlene
dc.contributor.authorSaenz Fasabi, Jhoari Chris
dc.date.accessioned2023-08-17T18:37:53Z
dc.date.available2023-08-17T18:37:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 S14 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9283
dc.description.abstractThe relevant aspects carried out in the present investigation are concisely shown, raising the following question: What is the relationship between the verbal icon’s strategy and text comprehension in remote teaching in five-year-old children of the Victoria Barcia Boniffatti Initial Educational Institution? Iquitos 2021? and with the purpose of: Relating the methodology of verbal icons and text comprehension in remote teaching in five-year-old children from the Victoria Barcia Boniffatti Initial Educational Institution. The relational type of research is used, with a non-experimental, cross-sectional, field, and bivariate design. The population and sample were 162 children of initial education. The survey technique and two questionnaires were used as instruments, which were validated by specialists in the field. It is conclusive that there is a preponderant relationship between the verbal icon’s strategy and text comprehension in remote teaching, this is because the majority of children who reached a high level when using the verbal icons strategy also reached a high level in the comprehension of texts in the Educational Institution object of the present investigation.en_US
dc.description.abstractSe muestra de manera concisa los aspectos relevantes llevados a cabo en la presente investigación planteado la siguiente interrogante: ¿Cuál es la relación entre la estrategia íconos verbales y comprensión de textos en enseñanza remota en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti Iquitos 2021?, y con la finalidad de: Relacionar la metodología de los íconos verbales y comprensión de textos en enseñanza remota en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti. Se utiliza como tipo de investigación el relacional, con un diseño no experimental, transversal, de campo, y bivariado. Se tuvo como población y muestra a 162 niños de educación inicial. Se usó la técnica de la encuesta y dos cuestionarios como instrumentos, que fueron validados por especialistas en la materia. Se tiene como punto concluyente que existe una relación preponderante entre la estrategia iconos verbales y comprensión de textos en la enseñanza remota, esto se debe a que la mayoría de los niños que alcanzaron alto nivel al utilizar la estrategia íconos verbales, también alcanzaron alto nivel en la comprensión de textos en la Institución Educativa objeto de la presente investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectIlustracioneses_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectEnseñanza preescolares_PE
dc.titleEstrategia íconos verbales y comprensión de textos en enseñanza remota en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial Victoria Barcia Boniffatti, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73568683
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8219-7761
renati.advisor.dni05279334
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess