Relación entre la satisfacción y la lealtad de los clientes de la empresa comercial Julca, Iquitos 2022
Date
2023Author
Julca Payma, Jhon Lander
Vasquez Nuñez, Albert Geiser
Metadata
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This research sought to determine the type of relationship that exists between customer satisfaction and loyalty in the Julca EIRL company in the city of Iquitos. For this purpose, a non-experimental investigation of descriptive - correlational and cross-sectional scope was designed, which had 40 clients of this company as a sample; to whom a questionnaire with responses on a Likert-type scale was applied. The main result establishes that if there is a moderately strong correlation (Rho = 0.624) between customer satisfaction and customer loyalty, with a significance of 0.000; which allows validating the hypothesis of this research, in the sense that there is a positive and significant relationship between both variables. The company is recommended to improve customer satisfaction to increase their loyalty, which would allow it to consolidate its customer portfolio. En esta investigación se buscó determinar el tipo de relación que existe entre la satisfacción del cliente y su lealtad en la empresa Julca EIRL de la ciudad de Iquitos. A este efecto se diseñó una investigación no experimental de alcance descriptivo - correlacional y corte transversal, que tuvo como muestra a 40 clientes de esta empresa; a quienes se les aplicó un cuestionario con respuestas en escala tipo Likert. El resultado principal establece que si existe una correlación moderada fuerte (Rho = 0.624) entre la satisfacción del cliente y la lealtad del mismo, con una significancia de 0.000; lo que permite validar la hipótesis de esta investigación, en el sentido de que hay una positiva y significativa relación entre ambas variables. Se recomienda a la empresa mejorar la satisfacción de los clientes para incrementar su lealtad, lo que le permitiría consolidar su cartera de clientes.
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