Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorFlores Aspajo, Armilda
dc.date.accessioned2023-10-06T18:11:51Z
dc.date.available2023-10-06T18:11:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.21 F65 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9387
dc.description.abstractThis research was developed with the objective of demonstrating the degree of relationship between manual activities and writing in children of the Initial Educational Institution No. 311 Divino Niño San Pablo 2022. The research is correlative, with a cross-sectional field design. The studied population consisted of boys and girls of both sexes. Observation was used as a technique and an observation guide as a tool to obtain the data, previously the tools were validated by expert judgment. The conclusion There is a high level of relationship between manual activities and writing in children of the initial. As verified with Spearman's Rho coefficient, which is (rs=0.592*; Sig. < 0.05), this coefficient indicates a moderate correlation and positiveen_US
dc.description.abstractEsta investigación se desarrolló con el objetivo de demostrar el grado de relación entre las actividades manuales y la escritura en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 311 Divino Niño San Pablo 2022. La investigación es correlativa, con un diseño transversal de campo. La población estudiada estuvo conformada por niños de ambos sexos que suman un total de 41. Se utilizó la observación como técnica y una guía de observación como herramienta para la obtención de los datos, previamente las herramientas fueron validadas por juicio de expertos. La conclusión del estudio es Existe alto nivel de relación entre las actividades manuales y la escritura en niños de la Institución N° 311 Divino Niño – San Pablo 2022. Como se comprueba con el coeficiente Rho de Spearman que es (rs=0.592*; Sig. < 0.05), este coeficiente indica correlación moderada y positivaes_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEscritura infantiles_PE
dc.subjectEnseñanza de la escrituraes_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectMotricidades_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleActividades manuales y la escritura en niños de la Institución Educativa Inicial N° 311 Divino Niño, San Pablo 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni07760935
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorRios Gil de Rojas, Josefa Alegria
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess