Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Gil de Rojas, Josefa Alegría
dc.contributor.authorTorres Torres, Leysi Cristina
dc.date.accessioned2023-10-09T18:33:41Z
dc.date.available2023-10-09T18:33:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other153.9 T73 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9391
dc.description.abstractThe research is based on a main question: What is the profile of multiple intelligences in initial education students of the FCEH at UNAP Iquitos 2022? and its main objective is to determine the profile of multiple intelligences in initial education students of the FCEH from UNAP. For this purpose, the univariate, field, and cross-sectional research design was used with the descriptive type. Initial education students constituted the population and sample being 171. A questionnaire was contextualized which was later validated by experts before its application, which was done using the survey technique. The findings after the global analysis of the level of the profile of multiple intelligences of the 171 (100.0%) of initial education of the FCEH of the UNAP, are of a deficient level in 2.3% (n=4) of regular level in 19.3% (n=33), adequate level in 47.4% (n=81) and excellent level in 31.0% (n=53).en_US
dc.description.abstractLa investigación parte de una interrogante principal: ¿Cómo es el perfil de inteligencias múltiples en alumnos de educación inicial de la FCEH de la UNAP Iquitos 2022?, su objetivo principal es identificar el perfil de las inteligencias múltiples entre los estudiantes de la FCEH del programa de educación introductoria de la UNAP. Para ese propósito se tuvo como diseño de investigación univariado, de campo, y transversal con el tipo descriptivo. Los estudiantes de educación inicial constituyeron la población y muestra siendo 171. Se contextualizó un cuestionario el cual luego fue validado por expertas antes de su aplicación, el cual se hizo mediante la técnica de encuesta. Los hallazgos luego del análisis global del nivel del perfil de las inteligencias múltiples de los 171 (100,0%) de educación inicial de la FCEH de la UNAP, son de nivel deficiente en el 2,3% (n=4), de nivel regular en el 19,3% (n=33), de nivel adecuado en el 47,4% (n=81) y de nivel excelente en el 31,0% (n=53).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInteligenciaes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.titlePerfil de inteligencias múltiples en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades, Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni71247282
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8943-454X
renati.advisor.dni05279031
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess