Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Gil de Rojas, Josefa Alegría
dc.contributor.authorRodriguez Pisco, Maricarmen Kathia
dc.date.accessioned2023-11-08T18:25:29Z
dc.date.available2023-11-08T18:25:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.153 R74 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9483
dc.description.abstractThis research was conducted to find out the relationship between socioemotional skills (HSE) and the development of self-esteem (DDLA) in early childhood education students of the Faculty of Education Sciences and Humanities (FCEH) at the National University of the Peruvian Amazon. For this reason, with respect to its objective, the relational type of research was used. And research actions were designed as field, transversal, and bivariate. 171 students of initial education constituted the population and sample, to whom questionnaires previously validated by experts were administered by means of the survey technique. As a result, the Student's t-value = 10.354; and the p-value (bilateral significance) = 0.000, show that there is a statistically significant relationship between HSE and DDLA in early education students of the FCEH at the National University of the Peruvian Amazon Iquitos in 2022. While the HSE increases, the DDLA also increases.en_US
dc.description.abstractPara saber cómo es la relación entre las habilidades socioemocionales (HSE) con el desarrollo de la autoestima (DDLA) en estudiantes de Educación Inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades (FCEH) en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, se ha realizado esta investigación. Por tal razón respecto a su objetivo se utilizó el tipo de investigación relacional. Se diseñó acciones investigativas como de campo, transversal, y bivariado. 171 estudiantes de Educación Inicial constituyeron la población y muestra, a quienes se les administraron cuestionarios validados previamente por expertos mediante la técnica de la encuesta. Como resultado se encuentra que el valor estadístico t de Student = 10,354; y el p-valor (significación bilateral) = 0,000, muestran que existe relación estadísticamente significativa entre las habilidades socioemocionales y el desarrollo de la autoestima en estudiantes de educación inicial de la facultad, mientras que las habilidades socioemocionales aumentan el desarrollo de la autoestima también aumenta.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje socioemocionales_PE
dc.subjectCompetencias socialeses_PE
dc.subjectAutoestimaes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleHabilidades socioemocionales y desarrollo de la autoestima en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70387843
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8943-454X
renati.advisor.dni05279031
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorVelasquez Panduro, Milka
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess