Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Ramírez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorEncina Seopa, Johana Marfith
dc.date.accessioned2023-12-18T16:48:38Z
dc.date.available2023-12-18T16:48:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.47 E56 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9613
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the relationship between reading comprehension and achievement of mathematical skills in students of the second grade of primary education at IE 60050 Republica de Venezuela de Iquitos in 2022. Materials and methods: It was applied a Reading comprehension diagnostic test to 101 students, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental and transversal. It was observed that there is a significant relationship between reading comprehension and mathematics learning (Tb=0,425) significance p = 0,00 < 0,05. Conclusion: The levels of reading comprehension determine the achievement of mathematical skills in students of the second grade of primary education are in the IE 60050 República de Venezuela of Iquitosen_US
dc.description.abstractEl objetivo fue determinar la relación entre la comprensión lectora y el logro de competencias matemáticas en estudiantes del segundo grado de educación primaria en la IE 60050 República de Venezuela de Iquitos en el año 2022. Materiales y métodos: Se aplicó una prueba de diagnóstico de comprensión lectora a una muestra de 101 estudiantes, previa validación de expertos. El estudio fue tipo descriptivo-relacional con diseño no experimental transversal. Se empleó el análisis de frecuencias y Ji cuadrado. Se observó que entre la comprensión lectora y el aprendizaje de la matemática existe una relación significativa (Tb=0,425) con significancia p=0,00<0,05. Conclusión: Los niveles de comprensión lectora determinan el logro de competencias matemáticas los estudiantes del segundo grado de educación primaria en la IE 60050 República de Venezuela de Iquitos.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectEducación basada en competenciases_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleComprensión lectora y logro de competencias matemáticas en estudiantes de segundo grado de educación primaria en la I.E 60050 República de Venezuela de Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70425045
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGonzales Mera, Guillermina Elisa
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess