Show simple item record

dc.contributor.advisorMera Aro, Adela Cecilia
dc.contributor.authorTumin Arimuya, Livonia Patricia
dc.date.accessioned2024-01-04T15:14:56Z
dc.date.available2024-01-04T15:14:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.21 T92 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9660
dc.description.abstractThis research has been developed to determine the level of relationship between puppets and oral communication in children of the Initial Educational Institution No. 728, June 24 Ramón Castilla 2022. This study has a non-experimental, relational design. Children from the initial educational institution No. 728 were chosen as the population; totaling 62 children. Census sampling was applied, that is, the entire population, data collection was carried out through interview and observation techniques and expert judgments of reliability. It is concluded that there is a low relationship between the variable puppets and oral communication (rs=0.168*; Sig. < 0.05). The research hypothesis is rejected, and the alternative or null hypothesis is accepted “There is no relationship between puppets and oral communication in children of the Initial Educational Institution N°728, June 24, Ramón Castilla 2022en_US
dc.description.abstractSe ha desarrollado esta investigación para determinar el nivel de relación de los títeres y la comunicación oral en niños de la Institución Educativa Inicial N°728, 24 de Junio Ramón Castilla 2022. Este estudio tiene un diseño no experimental, relacional. Se escogió como población a niños de la institución educativa inicial No. 728; que suman 62 niños se aplicó el muestreo censal, es decir toda la población, la recolección de datos se realizó a través de técnicas observación y juicios de expertos de confiabilidad. Se concluye que existe relación baja entre la variable los títeres y la comunicación oral (rs=0.168*; Sig. < 0.05). se rechaza la hipótesis de la investigación, y se acepta la hipótesis alterna o nula “No existe relación entre los títeres y la comunicación oral en niños de la Institución Educativa Inicial N°728, 24 de junio, Ramón Castilla 2022es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectProceso de aprendizajees_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectJuguete educativoes_PE
dc.titleLos títeres y la comunicación oral en niños de la Institución Educativa Inicial N° 728 24 de Junio, Ramón Castilla 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47164482
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1990-8487
renati.advisor.dni42817890
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess