Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Ramírez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorVargas Segura, Juliana
dc.date.accessioned2024-01-11T17:06:43Z
dc.date.available2024-01-11T17:06:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.47 V28 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9686
dc.description.abstractStarting from the cuestión What is the relationship between study habits and reading comprehension levels in third grade students of Primary Educational Institution N° 601324 “Virgen de las Mercedes” of San Juan Bautista, 2022? the Objective: The aim of this study was to determine the relationship between study habits and the reading comprehension levels in students third grade students of primary educational institution N° 601324 “Virgen de las Mercedes”, of San Juan Bautista, 2022. Materials and methods: It was applied two questionnaires to 60 children, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental. To determine the relationship it used the non-parametric statistical test Kendall Tau-b. It was observed: that resulted of the test Tb = 0,556, with a significance value p=0,00 < 0,05. Conclusion: there is a positive and significative relationship between study habits and the reading comprehension in students of the third grade of elementary school of the educational institution N° 601324 “Virgen de las Mercedes”, of San Juan Bautista, 2022.en_US
dc.description.abstractPartiendo de la pregunta ¿Cuál es la relación entre hábitos de estudio y los niveles de comprensión lectora en estudiantes del tercer grado de primaria de la Institución Educativa N° 601324 “Virgen de las Mercedes” del distrito de San Juan Bautista, 2022, el objetivo fue determinar la relación entre hábitos de estudio y los niveles de comprensión lectora en estudiantes del tercer grado de primaria de la Institución Educativa N° 601324 “Virgen de las Mercedes” del distrito de San Juan Bautista, 2022. Materiales y métodos: Se aplicó dos cuestionarios validados por expertos a una muestra de 60 niños. Previa validación de expertos. El estudio fue tipo descriptivo-relacional; el diseño fue no experimental. Para determinar la relación, se empleó la prueba estadística no paramétrica Tau-b de Kendall. Se observó que: el resultado Tb = 0,556 con un valor de significancia p=0,00 < 0,05. Conclusión: existe correlación positiva y significativa entre los hábitos de estudio con los niveles de compresión lectora en estudiantes del tercer grado de primaria de la Institución Educativa N° 601324 “Virgen de las Mercedes” del distrito de San Juan Bautista, 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectAprendizaje activoes_PE
dc.subjectHábitoses_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleHábitos de estudios y comprensión lectora en estudiantes del 3er grado de primaria de la I.E. N° 601324 Virgen de las Mercedes del distrito de San Juan Bautista 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni71388256
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorBruño Mozombite, Edinzon
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
renati.jurorSanchez Chia, Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess