Show simple item record

dc.contributor.advisorAcosta Grandez, Carol Gissela
dc.contributor.authorMeregildo Chichipe, Erika Milagros
dc.date.accessioned2024-02-06T13:44:41Z
dc.date.available2024-02-06T13:44:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other371.337 M43 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9783
dc.description.abstractThis summary presents the results of the research whose main objective was to relate the application of puppets and socialization in children of the Initial Educational Institution No. 351 "Huanta", District of Pevas. The study's design and type of research were field, cross-sectional, bivariate, non-experimental, and relational, respectively. It had as a population 100 children from the educational institution, which in turn was the sample. For the collection of information data, a questionnaire and an information guide validated by experts in the field were used as instruments. The survey and observation technique were used. The conclusion is that since the student’s t statistic value = 7.884; p-value (bilateral significance) = 0.000 less than 0.05, so the Ho (null hypothesis) is rejected and the Ha (main hypothesis) is accepted with a significance level of 0.05, so it is tested the research hypothesis: "There is a significant relationship between the use of puppets and socialization in children of the initial educational institution No. 351 Huanta Pevas 2021"en_US
dc.description.abstractEste resumen presenta los resultados de un estudio cuyo objetivo principal fue establecer una correlación entre el uso de títeres y la socialización de los niños en la Institución Educativa Inicial Nº 351 "Huanta" del Distrito de Pevas. En este estudio se utilizaron cinco diseños y métodos de investigación diferentes: de campo, transversal, bivariante, no experimental y relacional. Cien alumnos de la escuela constituyeron la población de este estudio. Para la colecta de datos de información se tuvo como instrumentos un cuestionario y una guía de información validados por expertos en la materia. Se utilizó la técnica de encuesta y observación. La conclusión es que siendo el valor estadístico t de Student = 7,884; p-valor (significación bilateral) = 0,000 menor a 0,05, por lo que se rechaza la Ho (hipótesis nula) y se acepta la Ha (hipótesis principal) con nivel de significancia del 0,05., por lo que se prueba la hipótesis formulada de la investigación: “Existe relación significativa en el uso de los títeres y la socialización en niños de la institución educativa inicial N° 351 Huanta Pevas 2021”es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectTítereses_PE
dc.subjectSocializaciónes_PE
dc.subjectDesarrollo del niñoes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleAplicación de títeres y socialización en niños de la Institución Educativa Inicial N° 351, Huanta Pevas 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44190410
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4630-163X
renati.advisor.dni42641297
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess