Gestión pedagógica y estrategias de inclusión educativa en docentes de la facultad de ciencias de la educación y humanidades, Iquitos 2021
Abstract
The research that was carried out presents as a title, Pedagogical Management and Educational Inclusion Strategies in teachers of the Iquitos 2021 Faculty of Education, the general objective was to explain the association between pedagogical management and educational inclusion strategies in teachers of the Faculty of Education. The methodological design was formed; the type of non-experimental research, descriptive correlational, that is, the Pedagogical Management variable was related to the Educational Inclusion variables and the cross-sectional correlational research design was applied, with a sample of 33 teachers. The questionnaire was used as a technique and the Likert Scale as an instrument. Se encontró un coeficiente de correlación rxy = 0,677. It was found a correlation coefficient rxy = 0,677. As a conclusion, after having carried out the statistical analysis, with respect to the general objective, it is concluded that there is a strong significant direct relationship between the pedagogical management and the strategies of educational inclusion in the teachers of the Faculty of Educational Sciences and Humanities. La investigación que se realizó presenta como título, Gestión Pedagógica y Estrategias de Inclusión Educativa en docentes de la Facultad de educación Iquitos 2021, el objetivo general fue Explicar la asociación entre la gestión pedagógica y las estrategias de inclusión educativa en docentes de la Facultad de Educación. El diseño metodológico estuvo conformado; el tipo de investigación no experimental, descriptiva correlacional, es decir, se relacionó la variable Gestión Pedagógica con las variables Inclusión Educativa y se aplicó el diseño de investigación, correlacional del tipo transversal, con una muestra de 33 docentes. Se utilizó como técnica al cuestionario y como instrumento, la Escala de Likert. Se encontró un coeficiente de correlación rxy = 0,677. Como conclusión que después de haber realizado el análisis estadístico, con respecto al objetivo general se concluye que existe relación directa significativa fuerte entre la gestión pedagógica con las estrategias de inclusión educativa en los docentes de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades.
Collections
- Tesis [117]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Liderazgo transformacional y la eficacia de la gestión pedagógica de directivos en la IEPSPM N° 6010227 Club de Leones Lemgo Alemania San Juan Loreto 2014
Perez Flores de Salazar, Maria Teodora; Arone Sanes, Susana (Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2022)In the present study carried out in the Peruvian Amazon, the general objective was to determine the relationship between transformational leadership and the effectiveness of the pedagogical management of Directors in the ... -
La gestión educativa en el surgimiento de las políticas de educación intercultural en el Perú
Andía Pérez, Francisco Javier (Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)This research explores the beginnings of intercultural and management policies in Peruvian education, from the urgency of verifying the worrying reality of the hasty disappearance of vernacular languages. The language ... -
Estrategias de motivación en clases virtuales y el aprendizaje de la matemática en los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 602, San Juan 2021
Rodriguez Gonzales, Brenda Verusca (Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)In the study carried out, the main purpose was to determine if the motivation strategies in virtual classes are related to learning in the area of mathematics in infants at five years of age from the initial educational ...