Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorWong Queija, Patricia
dc.date.accessioned2024-02-07T15:47:11Z
dc.date.available2024-02-07T15:47:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other371.9 W84 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9793
dc.description.abstractThe research that was carried out presents as a title, Pedagogical Management and Educational Inclusion Strategies in teachers of the Iquitos 2021 Faculty of Education, the general objective was to explain the association between pedagogical management and educational inclusion strategies in teachers of the Faculty of Education. The methodological design was formed; the type of non-experimental research, descriptive correlational, that is, the Pedagogical Management variable was related to the Educational Inclusion variables and the cross-sectional correlational research design was applied, with a sample of 33 teachers. The questionnaire was used as a technique and the Likert Scale as an instrument. Se encontró un coeficiente de correlación rxy = 0,677. It was found a correlation coefficient rxy = 0,677. As a conclusion, after having carried out the statistical analysis, with respect to the general objective, it is concluded that there is a strong significant direct relationship between the pedagogical management and the strategies of educational inclusion in the teachers of the Faculty of Educational Sciences and Humanities.en_US
dc.description.abstractLa investigación que se realizó presenta como título, Gestión Pedagógica y Estrategias de Inclusión Educativa en docentes de la Facultad de educación Iquitos 2021, el objetivo general fue Explicar la asociación entre la gestión pedagógica y las estrategias de inclusión educativa en docentes de la Facultad de Educación. El diseño metodológico estuvo conformado; el tipo de investigación no experimental, descriptiva correlacional, es decir, se relacionó la variable Gestión Pedagógica con las variables Inclusión Educativa y se aplicó el diseño de investigación, correlacional del tipo transversal, con una muestra de 33 docentes. Se utilizó como técnica al cuestionario y como instrumento, la Escala de Likert. Se encontró un coeficiente de correlación rxy = 0,677. Como conclusión que después de haber realizado el análisis estadístico, con respecto al objetivo general se concluye que existe relación directa significativa fuerte entre la gestión pedagógica con las estrategias de inclusión educativa en los docentes de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación inclusivaes_PE
dc.subjectAdministración de la educaciónes_PE
dc.subjectPolítica educacionales_PE
dc.subjectModelo educacionales_PE
dc.subjectEstrategias educativases_PE
dc.subjectDocentees_PE
dc.subjectUniversidades_PE
dc.titleGestión pedagógica y estrategias de inclusión educativa en docentes de la facultad de ciencias de la educación y humanidades, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40101878
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChucos Calixto, Walter Luis
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorSima Flores, Acker Aldao
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess