Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorNogueira Davila, Letty Margot
dc.date.accessioned2024-03-19T18:49:10Z
dc.date.available2024-03-19T18:49:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other378.198 N75 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9936
dc.description.abstractThe study was developed with the purpose of explaining the relationship between Burnout syndrome and coping strategies in students of the fourth level of initial training in education, for this, a quantitative approach was used oriented by basic research, of scope correlational and non-experimental cross-sectional design. It constituted a sample population of 40 students, to whom two inventories were provided: Maslach Burnout and Coping with Stress Estimation (COPE). It was determined that Burnout syndrome is related to coping strategies and its dimensions of problem orientation, emotion and avoidance. It concluded that there is a direct moderate relationship (rho=0.428), from which it can be inferred that while Burnout syndrome increases, coping strategies are also enhanced in the initial education students analyzed.en_US
dc.description.abstractEl estudio se desarrolló con el propósito de explicar la relación entre el síndrome de Burnout con las estrategias de afrontamiento en los estudiantes del cuarto nivel de la formación inicial en educación, para ello, se utilizó un enfoque cuantitativo orientado por una investigación básica, de alcance correlacional y diseño no experimental de corte transversal. Constituyó una población muestra de 40 estudiantes, a quienes se les suministró dos inventarios el de Maslach Burnout y de Estimación de Afrontamiento al Estrés (COPE). Se determinó que el síndrome de Burnout se relaciona con las estrategias de afrontamiento y sus dimensiones orientación al problema, a la emoción y a la evitación. Concluyó que existe relación moderada directa (rho=0,428), a partir del cual se puede inferir que mientras el síndrome de Burnout se incrementa también las estrategias de afrontamiento se potencian en los estudiantes de educación inicial analizadas.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBienestar del estudiantees_PE
dc.subjectSíndrome de burnoutes_PE
dc.subjectEstrategiases_PE
dc.subjectManejo Psicológicoes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectUniversidades públicases_PE
dc.titleSíndrome de Burnout y estrategias de afrontamiento en estudiantes del cuarto nivel de educación inicial Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades Unap 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.01es_PE
renati.author.dni41200107
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess