Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorSanchez Diaz, Maria Luisa
dc.date.accessioned2022-10-17T14:21:17Z
dc.date.available2022-10-17T14:21:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8446
dc.description.abstractExplain the influence of the application of the nursery rhymes strategy on oral expression in remote teaching in four-year-old children of the I.E.P. San Francisco de Asís, Iquitos, in 2021 was the main objective of the investigation. The methodology used was the explanatory type of research, with a longitudinal, field, and bivariate design. The population and sample at the same time was 15 children of four years of initial level. For data collection, an observation guide was used, and the observation technique was that of a non-participant; the instrument was validated by expert judgment. As Spearman's rho correlation coefficient = 0.993 ** and p = 0.000 shows that there is a strong and significant direct influence of the application of the nursery rhymes strategy on oral expression in remote teaching in four-year-old children of the I.E.P San Francisco de Asís, which explains the positive findings in the dimensions: pronunciation, fluency, and vocabulary.en_US
dc.description.abstractExplicar la influencia de la aplicación de la estrategia canciones infantiles en la expresión oral en enseñanza remota en niños de cuatros años de la I.E.P San Francisco de Asís, Iquitos, en el 2021 fue el principal objetivo de la investigación. Como metodología se utilizó el tipo de investigación explicativo, con un diseño longitudinal, de campo y bivariado. La población y muestra a la vez fue de 15 niños de cuatro años de nivel inicial. Para la recolección de los datos se utilizó una guía de observación y la técnica de observación fue la de no participante, el mencionado instrumento fue validado mediante juicio de expertos. Como el coeficiente de correlación rho de Spearman = 0,993** y p=0,000 muestra que existe influencia directa fuerte y significativa de la aplicación de la estrategia canciones infantiles en la expresión oral en enseñanza remota en niños de cuatros años de la I.E.P San Francisco de Asís, lo cual explica los hallazgos positivos en las dimensiones: pronunciación, fluidez y vocabulario.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectCanciones infantileses_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectPreescolares_PE
dc.titleEstrategias de canciones infantiles en la expresión oral en enseñanza remota en niños de cuatro años de la I.E.P. San Francisco de Asis, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47752920
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorRios Mendoza, Silvia Raquel
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess