Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorHuaycama Yopla, Nicole Alexandra
dc.date.accessioned2023-02-23T17:33:05Z
dc.date.available2023-02-23T17:33:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8847
dc.description.abstractThe general objective of the research was to determine the relationship between teaching strategies in virtual learning environments and satisfaction of virtual classes in initial education students of the Faculty of Education Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon, in Iquitos in 2021. The type of research is relational with a bivariate, cross-sectional, and field design. The study population and sample were 180 initial education students from the Faculty of Education. To obtain the data, the technique and questionnaires were used, which have previously been validated by experts. The present study concludes that Spearman's rho correlation coefficient is = 0.747 ** p = 0.000, which means that the relationship is direct, strong, and significant between the management of teaching strategies in virtual environments and the satisfaction of virtual classes in initial education students of the Faculty of Education Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon, which also allows the verification of the hypothesis proposed for the research.en_US
dc.description.abstractEl objetivo general de la investigación fue determinar la relación entre las estrategias de enseñanza en entornos virtuales de aprendizaje y satisfacción de las clases virtuales en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, en Iquitos en el 2021. El tipo de investigación es el relacional con un diseño bivariado, transversal, y de campo. La población y muestra del estudio han sido 180 estudiantes de educación inicial de la facultad de educación. Para la obtención de los datos se utilizó la técnica de los cuestionarios, los cuales han sido previamente validados por medio de expertos. El presente estudio concluye que el coeficiente de correlación rho de Spearman es = 0,747** p = 0,000 lo que significa que la relación es directa, fuerte y significativa entre el manejo de las estrategias de enseñanza en entornos virtuales y la satisfacción de las clases virtuales en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, lo que además permite la comprobación de la hipótesis planteada para la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectEficacia del docentees_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleEstrategias de enseñanza en entornos virtuales de aprendizaje y satisfacción de las clases virtuales en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72367473
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorPinedo Navarro, Silvia Karina
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess