Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorDíaz Vasquez, Belu
dc.date.accessioned2023-03-10T17:33:54Z
dc.date.available2023-03-10T17:33:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8906
dc.description.abstractThis study was advanced with the intention of arguing the level of the family participation relationship and the construction of the identity of the children of the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber" Nauta 2022. This research used as a method and observation instrument. He also used expert judgment to test his instruments before conducting his study. The research considered a broad population that included students, parents and children of the educational institution. The study found a high and direct correlation between the construction of children's identities and the involvement of their families in the Initial Educational Institution No. 454 “Mi Casita del Saber” Nauta 2022”. Pearson's coefficient, or r, was 0.001, indicating a significant relationship.en_US
dc.description.abstractSe avanzado este estudio con la intención de argumentar el nivel de relación de participación de la familia y la construcción de la identidad de los niños de la Institución Educativa Inicial N° 454 “Mi Casita del Saber” Nauta 2022. Esta investigación utilizó como método e instrumento la observación. También utilizó el juicio de expertos para probar sus instrumentos antes de realizar su estudio. La investigación consideró una población amplia que incluyó a estudiantes, padres de familia de la institución educativa. El estudio encontró una correlación alta y directa entre la construcción de las identidades de los niños y el involucramiento de sus familias en la Institución Educativa Inicial N° 454 “Mi Casita del Saber” Nauta 2022”. El coeficiente de Pearson, o r, fue de 0,001, indicando una relación significativa.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectParticipación de los padreses_PE
dc.subjectIdentidades_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.titleParticipación de la familia y la construcción de la identidad en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 454 Mi Casita del Saber, Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43722098
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess