Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorDiaz Flores, Monica del Pilar
dc.date.accessioned2023-08-09T14:05:38Z
dc.date.available2023-08-09T14:05:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9255
dc.description.abstractIn the present investigation, the general objectivehas been to describe the level of teaching performance in the virtual training of fourth and fifth cycle students in the Primary Public Educational Institution No. 60066 Virgen de Lourdes in the town of Yanashi in 2022. For this purpose, we worked with the type of descriptive research with a cross-sectional, field and univariate design as methodology. 136 students made up the populationand sample to whom, for data collection, a questionnaire previously validated by experts was applied, and through the survey technique. As a conclusion, the level of teaching performance in the virtual training of thestudents of the fourth and fifth cycle of the primary educational institution "Virgen de Lourdes" of Yanashi is high for 53.7% (n = 73) of the students. students, regular for 44.8% (n=61) and low for only 1.5% (n=2).en_US
dc.description.abstractEn la presente investigación se ha tenido como objetivo general describir el nivel del desempeño docente en la formación virtual de los estudiantes del cuarto y quinto ciclo en la Institución Educativa Pública Primaria N° 60066 Virgen de Lourdes en la localidad de Yanashi en el 2022. Para tal efecto se trabajó con el tipo de investigación descriptiva con un diseño transversal, de campo y univariado como metodología. 136 estudiantes conformaron la población y muestra a quienes, para la colecta de los datos, se les aplicó un cuestionario previamente validado por expertos, y mediante la técnica de la encuesta. Como conclusión se tiene que el nivel de desempeño docente en la formación virtual de los estudiantes del cuarto y quinto ciclo de la institución educativa de primaria “Virgen de Lourdes” de Yanashi es alto para el 53,7% (n=73) de los estudiantes, regular para el 44,8% (n=61) y bajo solamente para el 1,5% (n=2).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDesempeño de un papeles_PE
dc.subjectDocente de escuela primariaes_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectEvaluación del docentees_PE
dc.titleDesempeño docente en la formación virtual de los estudiantes del cuarto y quinto ciclo en la Institución Educativa Pública Primaria N° 60066 Virgen de Lourdes, Yanashi 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05348288
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fasaba, Nilda Manuela
renati.jurorMontani Rios,Emilio Augusto
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess