Tipos de títeres y la comprensión y expresión oral en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 522, Caballococha 2022
Abstract
This study was carried out with the objective of evidencing how the types of puppets and the oral expression and comprehension of the children of the Initial Educational Institution N° 522 - Caballococha 2022 are related. With a non-experimental design, this study is relational in nature. The population was made up of boys and girls from the Initial Educational Institution No. 522-Caballococha. Survey and observation techniques were used and the observation guide was the instrument used to collect the data after the instruments were previously validated by professional judgment. As a result, the value of the Pearson correlation coefficient was obtained between the variables the types of puppets and the comprehension and oral expression of the children is 0.014 then the correlation between the two variables is low, therefore, there is no significant relationship between the types of puppets and comprehension and oral expression in children of the Initial Educational Institution No. 522- Caballococha 2022 Para la realización de este estudio se evidenció cómo se relacionan los tipos de títeres y la expresión y comprensión oral de los niños de la Institución Educativa Inicial N° 522, Caballococha 2022. Con un diseño no experimental, este estudio es de naturaleza relacional. La población lo conformaron Los niños de la Institución Educativa Inicial Nº522, Caballococha. Se utilizaron las técnicas de encuesta y observación y la guía de observación fue el instrumento utilizado para recolectar los datos luego de que los instrumentos fueron previamente validados por juicio profesional. Como resultado se obtuvo el valor del coeficiente de coincidencia de Pearson entre las variables los tipos de títeres y la compresión y expresión oral de los niños es 0.014 entonces la asociación entre las dos variables es baja, por lo tanto, No Existiendo relación muy buena entre el uso de los tipos de títeres y la comprensión y expresión oral en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 522- Caballococha 2022
Collections
- Tesis [225]