Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorTorres Garcia, Natali Veronica
dc.date.accessioned2023-10-05T14:45:29Z
dc.date.available2023-10-05T14:45:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.21 T73 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9379
dc.description.abstractThis study was carried out with the objective of evidencing how the types of puppets and the oral expression and comprehension of the children of the Initial Educational Institution N° 522 - Caballococha 2022 are related. With a non-experimental design, this study is relational in nature. The population was made up of boys and girls from the Initial Educational Institution No. 522-Caballococha. Survey and observation techniques were used and the observation guide was the instrument used to collect the data after the instruments were previously validated by professional judgment. As a result, the value of the Pearson correlation coefficient was obtained between the variables the types of puppets and the comprehension and oral expression of the children is 0.014 then the correlation between the two variables is low, therefore, there is no significant relationship between the types of puppets and comprehension and oral expression in children of the Initial Educational Institution No. 522- Caballococha 2022en_US
dc.description.abstractPara la realización de este estudio se evidenció cómo se relacionan los tipos de títeres y la expresión y comprensión oral de los niños de la Institución Educativa Inicial N° 522, Caballococha 2022. Con un diseño no experimental, este estudio es de naturaleza relacional. La población lo conformaron Los niños de la Institución Educativa Inicial Nº522, Caballococha. Se utilizaron las técnicas de encuesta y observación y la guía de observación fue el instrumento utilizado para recolectar los datos luego de que los instrumentos fueron previamente validados por juicio profesional. Como resultado se obtuvo el valor del coeficiente de coincidencia de Pearson entre las variables los tipos de títeres y la compresión y expresión oral de los niños es 0.014 entonces la asociación entre las dos variables es baja, por lo tanto, No Existiendo relación muy buena entre el uso de los tipos de títeres y la comprensión y expresión oral en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 522- Caballococha 2022es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectProceso de aprendizajees_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectJuguete educativoes_PE
dc.titleTipos de títeres y la comprensión y expresión oral en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 522, Caballococha 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70102123
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorNavarro Cobos, Herlinda
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess