Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorSilvano Tamani, Luz Magaly
dc.date.accessioned2023-12-07T16:00:50Z
dc.date.available2023-12-07T16:00:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.21 S55 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9580
dc.description.abstractThe primary purpose of the study was to determine the connection between family treatment and the socio-emotional skills of children who attend the Initial Educational Institution No. 259 Gotitas de Amor in Nauta 2022. A quantitative approach was used, with a non-experimental, correlational design. and transactional. The study included a sample of 120 children and their respective families. It was concluded that family treatment is significantly related to socio-emotional skills and its first dimensions social skills, skills to be friends, skills related to the feelings of the children of the initial educational institution studied.en_US
dc.description.abstractEl propósito primordial del estudio fue determinar la conexión entre el trato familiar y las habilidades socioemocionales de los niños que asisten a la Institución Educativa Inicial N°259 Gotitas de Amor en Nauta 2022. Se utilizó un enfoque cuantitativo, con un diseño no experimental, correlacional y transeccional. El estudio incluyó una muestra de 120 niños y sus respectivas familias. Se concluyó que el trato familiar se relaciona significativamente con las habilidades socioemocionales y con sus dimensiones primeras habilidades sociales, habilidades para ser amistades, habilidades relacionadas con los sentimientos de los niños de la institución educativa Inicial estudiada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje socio emocionales_PE
dc.subjectEmociones en niñoses_PE
dc.subjectRelaciones familiareses_PE
dc.subjectPadreses_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleTrato familiar y las habilidades socio emocionales en los niños de la Institución Educativa Inicial n° 259 Gotitas de Amor, Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41463194
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess