Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 838
-
Espacios de aprendizaje y logros de aprendizaje en el área de personal social en niños de la Institución Educativa Inicial N° 311 Divino Niño, San Pablo 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The central objective of the study was to determine the relationship between learning spaces and learning achievements in the area of social personnel in children of the Initial Educational Institution N°311 Divino Niño- ... -
Tareas escolares y las nociones matemáticas en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 847 Nuestra Señora de la Purísima, Punchana 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The main objective of this research was to determine the relationship between school tasks and mathematical notions in the children of the Initial Educational Institution No. 847 Nuestra Señora de la Purísima Punchana in ... -
Proceso de migración realizado por los Shawi de Nuevo Chacatán, Loreto San Juan Bautista 2023
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The research "Migration process carried out by the shawi people of Nuevo Chacatán, Loreto San Juan Bautista 2023" was conducted at kilometer 72,780 of the Iquitos-Nauta highway. At San Juan Bautista district, at Maynas ... -
Efectos de la educación intercultural en el desarrollo de competencias en estudiantes de secundaria de la Institución Educativa N° 6010189 Jesús de Praga, San Pablo Ramón Castilla 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The general objective of the research was: Determine the effect of Intercultural Education on the Development of Competencies in Secondary School Students of the Educational Institution No. 6010189 “Jesús de Praga” located ... -
El juego y las habilidades sociales de los niños de la Institución Educativa Inicial N° 362 Santa Rosa, Caballococha
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)This research has been developed with the purpose of determining the level of relationship between play and social skills in the children of the Initial Educational Institution N°362 Santa Rosa Caballococha 2022. This ... -
Juegos verbales y expresión oral en niños de la Institución Educativa Inicial Jardín Piloto N° 179, Iquitos 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The study investigation as a goal: Relate verbal games and oral expression of the children of the Pilot Garden Initial Educational Institution No. 179 of Iquitos 2022. Med at finding the relationship between the variables ... -
Estilos de aprendizaje VAK y comprensión lectora de los estudiantes del v ciclo de primaria en la Institución Educativa 60261 El Amauta San Pablo Ramón Castillas 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The purpose of the study was to determine the relationship that exists between VAK learning styles and reading comprehension of the students of the V cycle of primary school at the Educational Institution 60261 EL Amauta. ... -
Proceso de transición de niña a mujer: ritual de la primera menstruación, Comunidad Shawi de Nuevo Chacatán, San Juan Bautista Loreto 2023
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The study titled "Transition process from girl to woman: Ritual of the first menstruation in the Shawi community of Nuevo Chacatán, San Juan Bautista Loreto 2023" used a qualitative approach and adopted the ethnographic ... -
Aplicación de los procesos didácticos en áreas de comunicación y matemática por los docentes del nivel primaria de tres instituciones educativas del distrito de Punchana 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The objective of this research was to identify the level of application of the didactic processes in the areas of communication and mathematics by the teachers of the three educational institutions of the district of ... -
Familias disfuncionales y su relación con el aprendizaje en niños de cuatro y cinco años de la I.E.I.P.S.M Nº 601606 Violeta Correa de Belaunde en el distrito de Belén, Loreto, 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)A research study was conducted with the aim of determining the relationship between dysfunctional families and learning in four- and five-year-old children at the I.E.I.P.S.M Nº 601606 Violeta Correa de Belaunde in Belén, ... -
Proceso de construcción de liderazgo en dirigentes de las federaciones indígenas participantes en la organización de pueblos afectados por la actividad petrolera, Iquitos 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The present research “Process of leadership construction in leaders of the indigenous federations participating in the “organization of Peoples Affected by Oil Activity”, Iquitos 2022. Its objective was to understand and ... -
Actitudes maternales en la enseñanza remota y el aprendizaje en personal social en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 602, San Juan 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The study was carried out with the purpose of determining if maternal attitudes in remote teaching are significantly related to the learning of social personnel in children of the educational institution No. 602 San Juan. ... -
Acompañamiento de la familia en la enseñanza remota y la socialización en niños del programa no escolarizado de Educación Inicial Corazoncito, San Juan 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The primary purpose of this study was to establish the connection between the support provided by families during remote learning and the socialization process in the children participating in the non-formal early education ... -
Autoevaluación de la práctica pedagógica docente en estrategias para promover aprendizajes significativos en el aula en las instituciones educativas de nivel primaria I.E.P. Elzeario Mac Donald E I.E.P. N° 60078, Pebas 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The importance of the study was to know how the teacher himself rates himself in the use of strategies to promote meaningful learning in the classroom, as an answer to the question: What is the level of self-evaluation of ... -
Rol de los padres de familia y las habilidades interpersonales en la enseñanza semipresencial en niños de la Institución Educativa Inicial N° 60520 Miguel Grau Seminario, Nauta 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The aim of this study was to show the relationship between parental roles and interpersonal skills in co-education for primary school children no. 60520 Miguel Grau Nauta Seminar 2022. The types of research are quantitative. ... -
Agresión escolar y ambiente educativo en el aula en estudiantes de la IEP Nº 60257 Santa Rosa de Pichana Pebas Ramón Castilla 2023
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The results of this study reveal a significant relationship between school aggression and the educational environment in the classroom of the students of IEP N°.60257 Santa Rosa de Pichana Pebas, Ramón Castilla, 2023. These ... -
Educación inclusiva en estudiantes de cuarto grado de secundaria en instituciones educativas según tipo de gestión del distrito de Iquitos 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The objective of this study was to compare fourth year students’ inclusive education between public and private secondary schools in Iquitos district 2021. The research type was comparative with field study, transactional ... -
Comprensión lectora y logro de aprendizaje en el área de ciencias sociales estudiantes del nivel secundaria de la Institución Educativa Nº 60080 Ramón Castilla 2023
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The research scientifically resolves the relationship that exists between reading comprehension and learning achievements in the area of social sciences in secondary level students of Educational Institution No. 60080 of ... -
Estrés emocional en la práctica pedagógica docente en enseñanza remota en instituciones educativas de nivel primaria de Caballococha, Ramón Castilla 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The study is relevant as it provides an empirical answer to the question: What is the level of emotional stress in the teaching pedagogical practice in remote teaching in primary level educational institutions of Caballococha, ... -
Inclusión social infantil y relaciones sociales en estudiantes de la I.E.P.S.M N° 6010174 Gonzalo Briceño Zevallos San Pablo Ramón Castilla 2023
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2024)The results of the research that analyzed the relationship between children's social inclusion and social relationships in I.E.P.S.M. students. N° 6010174 Gonzalo Briceño Zevallos in San Pablo, Ramón Castilla, in the year ...