Search
Now showing items 1-10 of 13
Cuentos regionales y lectura oral en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 728 Ramón Castilla 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
The objective of the research was to relate regional stories and oral reading in fiveyear-old children of the Initial Educational Institution No. 728 of Ramón Castilla in 2021. The non-experimental, bivariate, cross-sectional, ...
Secuencia metodológica y el desarrollo motor en niños de la Institución Educativa Inicial Nº 847 Nuestra Señora de la Purísima, Punchana 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
With the purpose of evaluating the connection between the application of the methodological sequence and motor development in the Institución Educativa Inicial Nº847 Nuestra Señora de la Purísima Punchana 2022, a relational ...
El juego simbólico y las habilidades sociales en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 386 Bellavista Callaru, Yavari 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
The main purpose of this research was to examine the degree of connection between symbolic play and social skills in children enrolled in the Initial Educational Institution N°386 Bellavista Callaru, during the year 2022. ...
Agresividad y violencia intrafamiliar en niños de la Institución Educativa Inicial N° 62090 Ullpayacu Pastaza Datem del Marañon 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
The purpose of this study was to explore the relationship between aggression and domestic violence in children from I.E.I. N°62090 Ullpayacu Pastaza, in Datem del Marañón, addressing the research question of how these two ...
Estrategia del plan lector y la comprensión lectora en niños de la Institución Educativa Inicial N° 160 Mi Primer Aprendizaje, Caballococha 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
The objective of this study was to determine the level of relationship between the application of reading plan strategies and reading comprehension in the children of the Initial Educational Institution No. 160 "My First ...
Influencia del programa educativo nacional virtual aprendo en casa en el desarrollo en la expresión oral en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 312 Grillito, Iquitos 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
This study has been carried out with the purpose of evaluating how the virtual national educational program “I Learn at Home” influences the development of oral expression in 5-year-old children of the initial educational ...
Estilos de educación familiar y logros de aprendizaje en el área de comunicación en niños de la Institución Pública Inicial N° 493 Mi dulce hogar comunidad de San Jorge río Marañon, Nauta 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
The study starts from the question: How is the relationship between family education styles and learning achievements in the area of communication in children of the Initial Public Institution No. 493 Mi Dulce Hogar in the ...
Utilización de los materiales no estructurado y el logro de aprendizaje en el área de matemática en los niños de la I.E.I Cuna Jardin Nº 548 Mi Mundo Infantil, Iquitos 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
The present study had the objective of relating the use of unstructured materials and the learning achievement in the area of mathematics in the children of the I.E.I Cuna Jardín Nº 548 mi mundo infantil Iquitos 2022, the ...
Inteligencia emocional y habilidades sociales en niños de instituciones educativas del nivel inicial zona urbana ciudad de Caballococha 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
Relating social skills and emotional intelligence in five-year-old students in the initial stage in three educational institutions of Caballococha was the relevant objective of the research. A relational study was carried ...
Síndrome de Burnout y estrategias de afrontamiento en estudiantes del cuarto nivel de educación inicial Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades Unap 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, 2024)
The study was developed with the purpose of explaining the relationship between Burnout syndrome and coping strategies in students of the fourth level of initial training in education, for this, a quantitative approach was ...