Browsing Escuela Profesional de Negocios Internacionales y Turismo by Subject "https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04"
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Estudio de mercado de productos chupetes Shambo en la ciudad de Iquitos, período 2015
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2017)The objective of this investigation is to study the level of competitive that presents pallets-ice cream in the market here in Iquitos city, realized in 2015.This document has considered the importance that exists in ... -
Factores que inciden en el desarrollo empresarial de las mypes del sector turismo en la ciudad de Yurimaguas, departamento de Loreto
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The thesis entitled: "Factors that affect the business development of MYPES in the tourism sector in the city of Yurimaguas, Department of Loreto", had the purpose of identifying the variables that determine the various ... -
Factores que influyen en la lealtad del cliente del chifa Fast Food Iquitos 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The purpose of this thesis project was to identify the factors that have the greatest influence on customer loyalty of Chifa - Fast Food, Iquitos 2022, opting for a basic study, descriptive and explanatory level, ... -
Factores que limitan la exportación de artesanías al mercado extranjero desde la ciudad de Iquitos, año 2019
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2020)The present study, sought to determine the factors that limit the export of handicrafts to the foreign market from the city of Iquitos, was handled under a descriptive-quantitative-cross-sectional investigation with a ... -
Finanzas II
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2019)Las finanzas son utilizadas por individuos (finanzas personales), gobiernos (finanzas públicas), corporaciones (finanzas corporativas) y muchos tipos de organizaciones, sin fines de lucro. En cada capítulo, los lectores ... -
Gestión de calidad y su relación con la satisfacción del cliente de los servicios turísticos, Iquitos 2023
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The research conducted in Iquitos in 2023 aims to establish the link between quality management and customer satisfaction in tourism services. A descriptive correlational approach is used with a quantitative focus, where ... -
Grado de estrés y calidad de vida laboral en empleados del rubro hotelero de la ciudad de Iquitos 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The realization of this study was to determine the relationship between the degree of stress and the quality of work life in employees of the hotel sector of the City of Iquitos, 2022. We opted for a non-experimental design, ... -
Hospitalidad y fidelización del cliente en el alojamiento Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The objective of the research was to determine the relationship between hospitality and customer loyalty in the Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022 accommodation, an applied type of study was chosen, descriptive - ... -
Identidad cultural de los pobladores y desarrollo del turismo en la comunidad Shipibo Konibo Contamana 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2022)The objective of the research was to determine the relationship between cultural identity and the development of tourism in the Shipibo Konibo Contamana 2021 community. Applied type study, descriptive - correlational level ... -
Impacto de las plataformas digitales en el desarrollo del turismo en la ciudad de Iquitos, 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The general objective of the research was to determine the impact of digital platforms on the development of tourism in the city of Iquitos, 2022; I opted for an applied type study, explanatory level, under a non-experimental ... -
Impacto del turismo en el crecimiento económico de las regiones del Perú, durante el periodo 2017 – 2019
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2022)Tourism is one of the most important economic sectors of a country because it is an activity that promotes development and this development is derived from the correct use of the different tourist routes that a country ... -
Importancia de la publicidad para captar clientes o comensales de los restaurantes de 2, 3 y 5 tenedores de la ciudad de Iquitos
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The thesis "Importance of advertising to attract customers or diners of the restaurants of 2, 3 and 5 forks of the city of Iquitos", has the purpose of identifying advertising in the design of menu-card dishes, discounts ... -
El mercado chino como oportunidad de negocio y el crecimiento empresarial en la ciudad de Iquitos 2022
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2022)The objective of this study was to determine the relationship between the Chinese market as a business opportunity and business growth in the City of Iquitos 2022, since it was an applied research, descriptive - correlational ... -
Mercados internacionales
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2015)El intercambio mundial está firmemente conectado con el intercambio de mercancías, activos, pensamientos, innovaciones, administraciones y el transporte de ejercicios útiles a través de las naciones, y por ... -
Motivaciones turísticas y satisfacción del turista mochilero que visita la ciudad de Iquitos 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2022)The research aimed to determine the relationship between tourist motivations and satisfaction of the backpacker tourist, who visits the city of Iquitos, 2021. The type of study used was quantitative, non-experimental, ... -
Negocios turísticos
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2015)Mundialmente, el turismo es una actividad generadora de empleos y de alta rentabilidad, además que permite el desarrollo local. La actual globalización acentúa la complejidad de la actividad turística, al crear una nueva ... -
Nivel de cultura exportadora de los productores de camu camu de la región Loreto, Iquitos año 2023
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The objective of this research is to assess the level of export culture among camu camu producers in the Loreto region, Iquitos, during the year 2023. The study employs a quantitative and descriptive-explanatory approach, ... -
Paquetes turísticos
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2018)El trabajo de suficiencia profesional presentado a continuación, detalla las actividades turísticas plasmadas en los “Paquetes Turísticos” y está compuesto por cincos temporadas; estos se basan en: 1. Conceptos básicos ... -
Paquetes turísticos
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2016)Este trabajo que me toco realizar y lo puedo resumir en lo siguiente: Impulsar la actividad del turismo como importante factor de desarrollo económico y social, propiciando la creación de nuevos atractivos y nuevos ... -
Plan de marketing para la exportación del charichuelo al mercado estadounidense, Iquitos 2021
(Universidad Nacional de la Amazonía PeruanaPE, 2023)The general objective of this research was to design a marketing plan for the export of Charichuelo to the US market, Iquitos 2021, being an applied study with a descriptive design, the population and sample consisted of ...